Regulamin platformy i sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
- Platforma i sklep internetowy Mevewo dostępny pod adresem internetowym www.mevewo.pl, prowadzony przez Mevewo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-401) przy ul. Złotej 75A/7, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001082518, NIP 5273094296, REGON 527498489, kapitał zakładowy 5 000,00 PLN.
- Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania z platformy i sklepu, prawa i obowiązki administratora platformy oraz użytkowników platformy, zasady udostępniania treści cyfrowych i usług cyfrowych w umowach zawieranych na odległość za pośrednictwem sklepu, w tym zasady zawierania umowy, warunki umowy, zasady składania reklamacji, postanowienia dotyczące konsumentów, a także zasady publikowania treści na platformie i stronie sklepu, zgłaszania i reagowania wobec treści nielegalnych oraz treści niezgodnych z warunkami korzystania z usług publikowanych przez użytkowników.
§ 2
Definicje
- Sprzedawca – Mevewo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Złotej 75A/7, kod pocztowy 00-401, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001082518, NIP 5273094296, REGON 527498489.
- Administrator – właściciel Platformy i Sklepu lub osoba posiadająca upoważnienie do zarządzania Platformą i Sklepem.
- Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z Platformy i treści na niej umieszczonych, która dokonała rejestracji.
- Klient – osoba fizyczna, zarejestrowana na Platformie dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych lub zgodę opiekuna prawnego na dokonanie zakupu danego Produktu w Sklepie oraz na przetwarzanie jej danych osobowych w ramach założonego Konta, przebywania oraz poruszania się na Platfomie w przypadku, gdy nie ukończyła 18 roku życia. Klientem może być osoba, która nie ukończyła 18 lat w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
- Konsument – Klient lub Użytkownik będący osobą fizyczną mający pełną zdolność do czynności prawnych, zawierający ze Sprzedawcą umowę, niezwiązaną bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna lub osoba prawna, prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca ze Sprzedawcą umowę, która jest bezpośrednio związana z działalnością gospodarczą tej osoby, ale z treści Umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego (np. na podstawie danych o przedmiocie działalności gospodarczej udostępnionych w CEIDG).
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.mevewo.pl.
- Platforma – platforma internetowa dostępna pod adresem www.mevewo.pl.
- Konto – konto Użytkownika na Platformie i w Sklepie, na którym gromadzone są dane i treści podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Produkt – dostępna w Sklepie usługa cyfrowa i/lub treść.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy dotyczącej Produktu ze Sprzedawcą.
- Koszyk – element oprogramowania Platformy dostępny w Sklepie, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny na Platformie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Umowa – umowa o udostępnianie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Treść cyfrowa – dane wytworzone i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Usługa cyfrowa – usługa pozwalając na wytwarzanie, przetwarzanie i przechowywanie danych lub dostęp do nich w postaci cyfrowej lub usługa pozwalającą na wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych Użytkowników tej usługi, lub inne formy interakcji przy pomocy takich danych.
- Dostawca usługi hostingu – Sprzedawca realizujący usługę przechowywania informacji przekazanych przez Użytkownika oraz na jego żądanie, w rozumieniu przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) z dnia 19 października 2022 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 277, str. 1).
- Punkt kontaktowy – to sposób umożliwiający Dostawcy usługi hostingu bezpośrednią komunikację drogą elektroniczną z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych oraz z Użytkownikami.
- Treści nielegalne – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, w szczególności:
– nielegalne nawoływanie do nienawiści,
– treści o charakterze terrorystycznym,
– niezgodne z prawem treści dyskryminujące,
– treści, które stają się nielegalne na mocy obowiązujących przepisów ze względu na fakt, iż odnoszą się one do nielegalnych działań,
– udostępnianie obrazów przedstawiających niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych,
– bezprawne udostępnianie prywatnych obrazów bez zgody,
– cyberstalking,
– nieuprawnione wykorzystanie materiałów chronionych prawem autorskim.
- Cena początkowa – cena Produktu w chwili, gdy Produkt został umieszczony w Sklepie.
- Ostatnia najniższa cena – najniższa cena, w jakiej Produkt był dostępny w Sklepie w ciągu ostatnich 30 dni.
- Cena promocyjna – cena Produktu w Sklepie po obniżeniu ceny w związku z ogłoszeniem przez Sprzedawcę Promocji.
- Promocja – szczególne warunki Umowy proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których osoba może skorzystać na warunkach określonych przez Sprzedawcę.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu i Platformy.
- Polityka prywatności – klauzula informacyjna dla osób, których dane przetwarza Administrator na Platformie i w ramach obsługi Sklepu, dostępna na stronie www.mevewo.pl.
§ 3
Kontakt
- Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się za pomocą następujących adresów i numeru telefonu:
adres: ul. Złota 75A/7, 00-401, Warszawa
adres e-mail: [email protected]
numer rachunku bankowego: 55 1050 1025 1000 0090 8333 1299
- Punkt kontaktowy służący do komunikacji w sprawach dotyczący legalności treści oraz zgodności treści z warunkami korzystania z usług Sklepu i Platformy, publikowanych przez Użytkowników i Klientów: [email protected].
- Korespondencja w ramach Punktu kontaktowego odbywa się elektronicznie za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected].
- Komunikacja ze Sprzedawcą, Dostawcą usługi pośredniej może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.
§ 4
Wymagania
- Do korzystania z Platformy, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarki internetowej,
b. aktywne konto poczty elektronicznej,
c. włączona obsługa plików cookies,
d. zainstalowany program FlashPlayer.
- Użytkownik oraz inne osoby odwiedzające Platformę i Sklep powinni posiadać wiedzę na temat zagrożeń korzystania z Internetu oraz zabezpieczyć swoje urządzenie w podstawowe środki cyberbezpieczeństwa.
- Użytkownik Platformy chcąc dokonać zakupu Produktów musi spełniać poniższe warunki:
być pełnoletni lub mieć zgodę rodzica lub opiekuna prawnego,
mieć zdolność prawną do zawarcia ze Sprzedawcą wiążącej umowy i nie może być obciążony zakazem zawierania takich umów na mocy żadnych obowiązujących przepisów prawa.
- Użytkownik deklaruje, że wszelkie dane rejestracyjne, które przekazuje Sprzedawcy są aktualne, prawdziwe i niewprowadzające w błąd.
- Klient zobowiązany jest do współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska konsumenta.
§ 5
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Platformy oraz Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Platformy oraz Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Informacje dostępne na Platformie i stronie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ale zaproszenie do zawarcia umowy.
- Platforma nie jest internetową platformą handlową w rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.) ani platformą internetową w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) z dnia 19 października 2022 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 277, str. 1).
- Przeglądanie Platformy oraz asortymentu Sklepu nie wymaga założenia Konta.
- Użytkownik chcąc dokonać zamówienia na Produkty znajdujące się na Platformie w asortymencie Sklepu jest zobowiązany do zarejestrowania Konta zgodnie z postanowieniami § 7 Regulaminu.
- W celu zapewniania bezpieczeństwa i poufności danych przekazywanych przez Użytkownika i Klienta w związku z korzystaniem z Platformy oraz Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Ceny w Sklepie podawane są w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za ewentualny transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na Platformie w zakładce Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową.
- W przypadku Umowy obejmującej świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za ewentualny transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
- Administrator spełnia obowiązek informacyjny wobec pełnoletnich osób fizycznych. Rodzic/opiekun prawny, który wyraża zgodę na korzystanie z Platformy i Sklepu oraz zakupionego Produktu przez podlegającego jego władzy małoletniemu, przekazuje małoletniemu informacje o sposobie postępowania Administratora z jego danymi osobowymi, opisanymi w Polityce prywatności.
§6
Rodzaje usług elektronicznych nieodpłatnych
Sprzedawca świadczy na rzecz osób korzystających z Platformy i ze Sklepu nieodpłatnie następujące usługi elektroniczne:
a. usługa zawierania Umów na zasadach określonych w Regulaminie,
b. usługa Konto oraz przechowywanie i udostępnianie Użytkownikowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień Klienta na stronie Sklepu oraz dostęp do zakupionych Treści cyfrowych i Usługi Cyfrowej za pomocą Konto po zalogowaniu na Konto na stronie Sklepu,
c. usługa składania Zamówienia na zasadach określonych w Regulaminie,
d. usługa umożliwienia Użytkownikom korzystania z usługi Koszyk,
e. usługa udostępniania Treści cyfrowej i Usługi Cyfrowej na Platformie i stronie Sklepu,
f. usługa przechowywania informacji przekazanych przez Użytkownika albo Klienta oraz na jego żądanie do opublikowania na stronie Sklepu i Platformie.
§ 7
Zakładanie Konta
- Założenie Konta na Platformie jest darmowe.
- Aby założyć Konto na Platformie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych Klienta: imię i nazwisko, nazwa użytkownika, adres e-mail, hasło.
- Użytkownik jest zobowiązany do udostępniania w Koncie danych aktualnych, prawdziwych i niewprowadzających w błąd. W razie powzięcia przez Administratora wątpliwości co do aktualności i prawdziwości danych, Administrator ma prawo ograniczyć lub zablokować dostęp do Konta do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
- Korzystanie z Konta możliwe jest po wypełnieniu Formularza rejestracji oraz zaakceptowaniu Regulaminu i kliknięciu przycisku „Załóż konto” lub innego równoznacznego.
- Do założenia Konta niezbędne jest potwierdzenie zapoznania się z Polityką prywatności oraz Regulaminem platformy i sklepu internetowego Mevewo oraz akceptacja tych dokumentów.
- Z chwilą przesłania potwierdzenia utworzenia Konta dochodzi do zawarcia umowy o prowadzenie Konta na stronie Sklepu.
- Administrator świadczy usługę utrzymania Konta w czasie wykonywania umowy, nie dłużej niż przez sześć lat od dnia ostatniego zalogowania Użytkownika na Konto.
- Nazwa Użytkownika i hasło powiązane z Kontem Użytkownika są przeznaczone wyłącznie do użytku osobistego i powinno być traktowane jako informacje poufne. Użytkownik jest odpowiedzialny za każde użycie (w tym każde nieuprawnione użycie) nazwy użytkownika i hasła. W przypadku utraty lub kradzieży nazwy użytkownika lub hasła, bądź w przypadku podejrzenia nieautoryzowanego dostępu do konta należy natychmiast powiadomić Administratora korzystając z danych wskazanych w § 3 Regulaminu.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Administrator umożliwia Użytkownikom stworzenie wirtualnej wizytówki poprzez umieszczenie awatara oraz opisu cech Użytkownika. Zasady wykonywania usługi przechowywania tych informacji przekazanych przez Użytkownika oraz na jego żądanie do opublikowania na stronie Sklepu i Platformie określa §12 Regulaminu.
- Użytkownik zobowiązany jest korzystać z treści zawartych na Platformie oraz w Sklepie w sposób zgodny z prawem, Regulaminem, przyjętymi zwyczajami i dobrymi obyczajami, a w szczególności jest zobowiązany do:
a. niedostarczania, niepublikowania i nieprzekazywania za pośrednictwem Platformy oraz Sklepu treści bezprawnych, w szczególności treści naruszających prawa autorskie i dobra osobiste,
b. korzystania z Platformy oraz Sklepu w sposób niezakłócający jej funkcjonowania,
c. niepodejmowania jakichkolwiek prób ingerencji w kod źródłowy, mechanizmy, algorytmy odpowiadające za funkcjonowanie Platformy oraz Sklepu,
d. niepodejmowania jakichkolwiek prób uzyskania dostępu do zasobów Platformy oraz Sklepu nieprzeznaczonych dla Użytkowników albo Klientów,
e. niewykorzystywania Platformy oraz Sklepu do podejmowania działań noszących znamiona nieuczciwej konkurencji,
f. nieumieszczania lub przesyłania za pośrednictwem Platformy niezamówionej oferty handlowej,
g. niewykorzystywania Platformy oraz Sklepu do prowadzenia uciążliwych lub agresywnych działań marketingowych,
h. nierozsyłania za pośrednictwem Platformy oraz Sklepu niezamówionych informacji handlowych,
i. niekorzystania z Platformy oraz Sklepu i treści w nich zawartych w sposób naruszający prawa autorskie przysługujące Sprzedawcy.
- Zabronione jest:
a. udostępnianie danych Konta Użytkownika osobom trzecim oraz zakładanie kilku Kont przez jednego Użytkownika,
b. podszywania się pod jakąkolwiek osobę lub jednostkę, w tym między innymi pracownika Administratora lub składania nieprawdziwych oświadczeń bądź przedstawiania w niewłaściwy sposób powiązań z jakąkolwiek osobą lub jednostką,
c. korzystania z Platformy i Sklepu w celu przekierowania do innej strony internetowej,
d. nagrywania i publikowania jakichkolwiek treści zawartych na Platformie i w Sklepie osobom trzecim.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy wskazane w § 3 Regulaminu. W przypadku usunięcia Konta, Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż utraci bezpowrotnie dostęp do wszelkich, nabytych i zapisanych Produktów i treści na Koncie. Konto usuwane jest w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania usunięcia Konta.
- W przypadku korzystania przez Użytkownika z Platformy i Sklepu w sposób niedozwolony, Administrator ma prawo zablokować mu możliwość korzystania z Konta.
§ 8
Zasady składania Zamówienia i usługa Koszyka
- Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się w momencie dodania przez Użytkownika pierwszego Produktu do Koszyka.
- Usługa Koszyka jest darmowa oraz ma charakter jednorazowy, ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia.
- Główne cechy Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, stanowiących Produkt, oraz specyfikacja są określone na stronie produktowej każdego z tych Produktów na Platformie i stronie Sklepu.
- Zamówienia dotyczące udostępniania Treści cyfrowej lub Usługi Cyfrowej można dokonać jedynie bezpośrednio poprzez zarejestrowanie Konta, zalogowanie się na indywidualne Konto, złożenie Formularza zamówienia (po uprzednim dokonaniu wyboru Produktu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Użytkownikowi komunikaty i informacje zawarte na Platformie i stronie Sklepu), złożeniu odpowiednich oświadczeń dotyczące praw i obowiązków Klienta – gdy jest to stosowne, oraz dokonaniu opłaty w wysokości określonej dla danego Produktu.
- W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy, a jeśli zażądali oni w ramach Formularza zamówienia wystawienia faktury VAT, również danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT, w tym NIP.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta składa oświadczenie, że zawierana Umowa jest bezpośrednio związana z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej.
- Klient zobowiązany jest do podania aktualnych, prawdziwych i niewprowadzających w błąd danych oraz utrzymywać te dane przez czas trwania Umowy. W razie powzięcia przez Sprzedawcę wątpliwości odnośnie aktualności i prawdziwości danych, Sprzedawca ma prawo ograniczyć lub zablokować dostęp do Konta do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
- Sprzedawca organizuje Promocje na wybrane Produkty dostępne na Platformie i stronie Sklepu. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej. Możliwość skorzystania z danej Promocji może zależeć od dostępności Produktu na stronie Sklepu.
- Produkty mogą być prezentowane na Platformie i w Sklepie w ramach przedsprzedaży lub w Promocji, której warunki zamieszczone są na Platformie i w Sklepie. Cena wskazywana przez Sprzedawcę obok Ceny Promocyjnej jest najniższą ceną, w jakiej produkt był dostępny w sklepie w ciągu ostatnich 30 dni (Ostatnia Najniższa Cena).
- W przypadku udostępnienia Produktu w ramach Promocji, Sprzedawca oznacza, że dany Produkt jest w cenie promocyjnej.
- Przedmiotem Umowy jest zobowiązanie Usługodawcy do udostępniania Klientowi Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych na Platformie za cenę wskazaną na stronie Sklepu płatną przez Klienta.
- Klient ponosi koszty związane z wybraną metodą płatności, o których mowa w §9 Regulaminu.
- Sprzedawca umożliwia Konsumentowi w momencie składania Zamówienia wyraźne potwierdzenie, że wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
- Sprzedawca umożliwia Konsumentowi na etapie składania Zamówienia złożenia wyraźnego żądania wykonania Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz oświadczenia, że Klient przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Sprzedawcę.
- Do prawidłowego zakończenia procedury Zamówienia niezbędne jest zapoznanie się i akceptacja Regulaminu oraz Polityki prywatności, a także zapłata ceny za przedmiot Umowy.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi przed zawarciem umowy treść Regulaminu w wersji obowiązującej w chwili składania Zamówienia, w formacie umożliwiającym jego odczyt, pobranie i przechowywanie.
- Proces składania Zamówienia kończy się w chwili zaksięgowania na koncie Sprzedawcy wpłaty należnej za zamówiony Produkt.
- Klient zobowiązany jest do terminowej zapłaty ceny i innych wskazanych w chwili zawierania Umowy kosztów w pełnej wysokości.
- Postanowienia określające zasady korzystania z treści zawartych na Platformie i w Sklepie oraz zabronione zachowania zawarte w §7 ust. 11 i 12 stosuje się do Klienta.
§ 9
Oferowane metody płatności
- Zapłaty za zamówiony Produkt Klient dokonuje z góry za pośrednictwem udostępnionych przez Administratora metod płatności: przelew tradycyjny lub płatność dokonana za pośrednictwem operatora płatności (karta płatnicza lub przelewy 24 (w tym BLIK)).
- W razie dokonania wyboru płatności przez operatora płatności, operator płatności przed przyjęciem płatności do zrealizowania udostępnia zasady korzystania z jego usługi.
- Płatność elektroniczna dokonywana za pośrednictwem serwisu: Stripe Payments sp. z o.o. KRS: 0000937028, NIP: 7011062474, ul. Ludwika Waryńskiego 3A, 00-645 Warszawa.
- W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, płatności należy uiścić na rachunek wskazany na stronie Sklepu.
- Sprzedawca prześle Klientowi dowód zakupu w formie elektronicznej. Klient wyraża zgodę, aby dowód zapłaty został przesłany na adres wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia lub przy zakładaniu Konta na Platformie.
§ 10
Wykonanie Umowy udostępniania Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej
- Zawarcie Umowy między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie zgodnie z §8 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi wiadomości e-mail, na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
Potwierdzenie Zamówienia zawiera w szczególności:
a. potwierdzenie zawarcia Umowy na odległość,
b. informacje o głównych cechach świadczenia – przedmiot umowy, cena, inne koszty obciążające Klienta, na które klient wyraził zgodę, okres trwania umowy, sposób i termin zapłaty, sposób i termin spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę,
c. potwierdzenie otrzymania zgody Klienta na dostarczanie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy – jeżeli ma to zastosowanie,
d. Regulamin i Politykę prywatności.
- Z chwilą przesłania Klientowi wiadomości e-mail zawierającej informacje wskazane w § 10 ust. 2 Regulaminu zostaje zawarta Umowa między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem tradycyjnym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania Zamówienia w przypadku:
a. nieprawidłowego lub niekompletnego wypełnienia Formularza Zamówienia – brak wszystkich danych potrzebnych do realizacji Zamówienia,
b. nieotrzymania wpłaty w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia – w przypadku wyboru opcji płatności elektronicznej i niedokończenia tej płatności.
- Szczegóły dotyczące usługi udostępniania Treści cyfrowych i Usługi cyfrowej:
a. treści mają charakter edukacyjny i są związane z rozwijaniem kompetencji w wybranych przez Sprzedawcę strefach życia,
b. w ramach Umowy Sprzedawca dostarcza Klientowi Treści cyfrowe lub Usługę cyfrową stanowiące Produkt wybrany przez Klienta i zaakceptowany przez Sprzedawcę,
c. cena Produktu prezentowana jest na stronie produktu na Platformie i stronie Sklepu oraz w tej samej wysokości wyświetlana również trakcie składania Zamówienia,
d. korzystanie z Produktu odbywa się na stronie Sklepu i Platformie,
e. zależnie od cech danego Produktu, dostęp do Produktu jest bezterminowy albo ograniczony w czasie,
f. Sprzedawca dostarcza Klientowi Produkt po zawarciu Umowy, o ile nie wskazano inaczej w opisie Produktu na Platformie i stronie Sklepu,
g. z chwilą uzyskania dostępu do Usługi cyfrowej albo udostępnienia Klientowi lub wirtualnemu urządzeniu, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu Treści cyfrowej lub środka, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej albo uzyskania dostępu do niej przez Klienta lub takie urządzenie, po zawarciu Umowy uważa się, że przedmiot Umowy został dostarczony Klientowi w całości,
h. w ramach zawartej Umowy udostępnianie Produktu następuje wyłącznie na rzecz Klienta – Klient nie jest uprawniony do przekazywania danych do logowania innej osobie (za wyjątkiem małoletniego, gdy Użytkownikiem lub Klientem jest opiekun prawny małoletniego).
- Sprzedawca umożliwia Klientom publikowanie komentarzy i opinii do Produktu na stronie Sklepu i Platformie na zasadach określonych w § 12 Regulamin.
- Postanowienia określające zasady korzystania z treści zawartych na Platformie i w Sklepie oraz zabronione zachowania zawarte w §7 ust. 11 i 12 stosuje się do Klienta.
§ 11
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Rozpoczęcie korzystania z Produktu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy powoduje utratę prawa odstąpienia od umowy.
- W celu wykonania prawa odstąpienia od Umowy należy złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy należy przesłać oświadczenie przed upływem tego terminu. Korzystanie z wzoru proponowanego przez Sprzedawcę nie jest obowiązkowe.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą poczty tradycyjnej, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3 Regulaminu. Wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem wskazanego terminu jest wystarczające dla zachowania tego terminu.
- Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umowy:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy,
§12
Zasady publikowania treści na stronie Sklepu i Platformie
- Dostawca usługi pośredniej umożliwia zarejestrowanym Użytkownikom i Klientom publikowanie na Platformie i stronie Sklepu treści w ramach udostępnionych przez Administratora funkcjonalności, na zasadach określonych w Regulaminie.
- Zabronione jest:
a. publikowanie treści, które są nielegalne stosownie do § 2 pkt 22 Regulaminu,
b. ładowanie, publikowanie, przesyłanie za pomocą wiadomości e-mail, transmisji lub udostępnianie w jakikolwiek inny sposób treści niezgodnych z prawem, szkodliwych, stanowiących zagrożenie, obraźliwych, prześladowczych, zniesławiających, wulgarnych, nieprzyzwoitych, oszczerczych, naruszających prywatność innej osoby, pełnych nienawiści bądź niewłaściwych w kontekście rasowym, etnicznym, religijnym lub innym,
c. składanie nieprawdziwych oświadczeń bądź przedstawiania w niewłaściwy sposób powiązań z jakąkolwiek osobą lub jednostką,
d. korzystanie ze Sklepu i Platformy w celu przekierowania do innej strony internetowej,
e. publikowanie treści, które:
- służą promowaniu działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Sprzedawcy,
- służącą reklamie towarów, usług, treści lub usług cyfrowych innych podmiotów niż Sprzedawca albo stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji,
- naruszających prawa autorskie i inna prawa własności intelektualnej,
- są niezgodne z tematyką usług świadczonych przez Sprzedawcę na Platformie i stronie Sklepu,
- zawierają dane osobowe innej osoby, nierzeczowo powiązanych z działalnością Sprzedawcy,
- naruszają dobra osobiste innej osoby, zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę fizyczną,
- bezprawnie naruszają renomę Sprzedawcy lub powiązanych z nią osób prawnych lub jednostek organizacyjnych.
- Dostawca usługi pośredniej może z własnej inicjatywy podejmować czynności sprawdzające komentarze mające na celu wykrycie nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem treści.
- Dostawca usługi pośredniej nie używa narzędzi służących do automatycznego moderowania treści publikowanych przez Użytkowników i Klientów.
- Dostawca usługi pośredniej podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
- Każda osoba może zgłosić obecność na Platformie i stronie Sklepu informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za treści nielegalne lub niezgodne z Regulaminem.
- Zgłoszenie powinno zawierać:
a. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji treści, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, a w przypadku komentarzy także informację o nazwie autora wpisu, dacie i godzinie opublikowania komentarza na Platformie i stronie Sklepu,
b. wskazanie kwestionowanej treści oraz przyczyny uznania wpisu za treść nielegalną lub niezgodną z warunkami świadczenia usług przez Dostawcę usługi pośredniej,
c. dane kontaktowe osoby zgłaszającej, imię i nazwisko lub nazwa, adres e-mail, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego treści uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE (przestępstwa związane z niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych, przestępstwa związane z wykorzystywaniem seksualnym, przestępstwa związane z pornografią dziecięcą, nagabywanie dzieci do celów seksualnych, podżeganie, pomocnictwo i usiłowanie),
d. oświadczenie, że osoba zgłaszająca powzięła w dobrej wierze przekonanie, że zgłaszane treści stanowią treści nielegalne lub niezgodne z warunkami korzystania z usług Sklepu i, że stawiane zarzuty są prawdziwe i kompletne.
- Dostawca usługi pośredniej przyjmuje zgłoszenia o treściach nielegalnych lub niezgodnych z warunkami korzystania z usług Sklepu i Platformy drogą e-mailową pod adresem [email protected].
- Dostawca usługi pośredniej nie ma obowiązku aktywnego ustalania faktów lub okoliczności uzasadniających moderowanie treści.
- Korespondencja w ramach Punktu kontaktowego odbywa się elektronicznie za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].
- O otrzymaniu korespondencji w ramach Punktu kontaktowego informuje się nadawcę korespondencji bez zbędnej zwłoki.
- Komunikacja z Punktem kontaktowym może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.
- Dostawca usługi hostingu rozpatruje wszystkie zgłoszenia oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
- Dostawca usługi hostingu zwalcza nielegalne treści lub treści niezgodne z warunkami korzystania z Platformy i Sklepu, przekazywanych przez Użytkowników i Klientów, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich treści, takie jak depozycjonowanie takich treści, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich treści przez Użytkowników i Klientów, takie jak zamknięcie lub zawieszenie Konta.
- Dostawca usługi hostingu przedstawia wszystkim zainteresowanym odbiorcom usługi jasne i konkretne uzasadnienie decyzji co do moderacji treści, chyba że:
a. Dostawca usługi hostingu nie zna odpowiednich elektronicznych danych kontaktowych,
b. kwestionowane treści stanowią wprowadzające w błąd treści handlowe o dużej obojętności,
c. decyzja została podjęta w wyniku nakazu wydanego przez odpowiednie organy sądowe lub administracyjne.
- Uzasadnienie decyzji zawiera:
a. wskazanie jaki środek moderacji obejmuje decyzja, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
b. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy;
c. wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się daną treść za nielegalną albo za niezgodną z warunkami korzystania z usług Sklepu i Platformy,
d. informacje na temat przysługujących odbiorcy usługi możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych.
- Od decyzji Dostawcy usługi pośredniej można wnieść odwołanie za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie 7 dni od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące wyjaśnienia, dlaczego osoba lub podmiot składający odwołanie nie zgadza się z decyzją.
- W przypadku, gdy Dostawca usługi hostingu poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
§ 13
Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady Produktu
- Warunki uznania Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej za zgodne z umową określają przepisy art. 43k i następne ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).
- Sprzedawca zapewnia aktualizacje niezbędne do zachowania zgodności Treści cyfrowej lub Usługi z Umową przez czas obowiązywania Umowy. Sprzedawca informuje Klienta o konieczności aktualizacji w środowisku cyfrowym Klienta niezbędnych do zachowania zgodności Produktu z Umową i konsekwencjach ich niezainstalowania.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową w szczególności jeżeli:
a. Klient nie dokonał aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę w rozsądnym czasie, a niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę,
b. w zakresie, o którym mowa w § 13 ust. 2 i 3 lit. „a” Regulaminu, jeżeli Konsument do chwili zawarcia Umowy został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w czasie trwania Umowy, nie dłużej niż w ciągu dwóch lat od tej chwili.
- Sprzedawca nie może zatajać przez Klientem braku zgodności Produktu z Umową.
- Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, chyba, że:
a. środowisko cyfrowe Klienta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, określonymi w §4 Regulaminu, które zostały przekazane Klientowi przed zawarciem Umowy,
b. Klient nie wykonuje obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, o którym mowa w § 4 ust. 5 Regulaminu.
- W razie niezgodności Produktu z Umową Klient może:
a. żądać doprowadzenia do zgodności Produktu z Umową albo,
b. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny gdy:
ba. doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
bb. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową,
bc. brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową,
bd. brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową,
be. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta,
c. odstąpić od umowy, chyba że brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Do składania żądania doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową oraz rozpatrywania żądań Klienta stosuje się postanowienia Regulaminu o reklamacji.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że Produkt jest dostarczany w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym Produkt pozostawał niezgodny z umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Produkt był niezgodny z Umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od Umowy Konsument z nich faktycznie korzystał.
- Zwroty świadczeń na rzecz Konsumenta odbywają się w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraził zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Uprawnienia z tytułu niezgodności Produktu z Umową dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami. W zakresie niezgodności z Umową Przedsiębiorcom na prawach konsumenta przysługują prawa z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.) oraz art. 3855, art. 5564 w zw. z 558 § 1 zdanie drugie, art. 5565 i art. 5765 ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta akceptuje niniejszy Regulamin, a następnie korzysta ze swoich uprawień.
§ 14
Reklamacje
1. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych, w tym usługi udostępniania Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej można składać pisemnie na adres wskazany w § 3 Regulaminu albo elektronicznie poprzez przesłania e-maila na adres wskazany również w § 3 Regulaminu.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno składać się z:
a. nazwa Użytkownika,
b. dane kontaktowe Użytkownika (np. adres e-mail),
c. nazwa Produktu,
d. przedmiot reklamacji (w tym rodzaj i data wystąpienia nieprawidłowości oraz żądanie Użytkownika lub Klienta),
e. uzasadnienie,
f. jeżeli Użytkownik lub Klient jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach konsumentach – informację o statucie Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
3. Sprzedawca zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia. Termin liczony jest od dnia przesłania wszystkich niezbędnych informacji stanowiących podstawę reklamacji.
§ 15
Prawa autorskie
- Wszelkie elementy tekstowe, nagraniowa, materiały graficzne, elementy programistyczne generujące i obsługujące Sklep i Platformę przysługują Administratorowi i mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną Administratora lub podmiotów trzecich tworzących je w ramach Platformy.
- Licencja na dostęp do Produktu udzielana jest Klientowi na czas określony, wskazany w opisie Produktu dostępnym na Platformie i stronie Sklepu w czasie zawierania Umowy.
- Klienci nie mają prawa zwielokrotniać, sprzedawać lub w inny sposób wprowadzać do obrotu lub rozpowszechniać treści Administratora w całości bądź we fragmentach.
- Zakazane jest w szczególności, zarówno co do całości zasobów Sklepu i Platformy, jak i ich części:
a. udostępnianie i prezentowanie zasobów Platformy i Sklepu osobom trzecim,
b. publikowanie zasobów Platformy i Sklepu niezależnie od formy publikacji,
c. kopiowanie, powielanie na potrzeby inne niż własny użytek.
- Jakiekolwiek rozpowszechnianie zasobów Platformy i Sklepu lub jakichkolwiek innych treści udostępnionych przez Administratora stanowi naruszenie przepisów prawa i może rodzić odpowiedzialność cywilną i/lub karną. Administrator może także domagać się stosownego odszkodowania i/lub zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat materialnych lub niematerialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- W przypadku zamiaru wykorzystania zasobów Platformy i Sklepu w sposób sprzeczny z wskazanym w niniejszym Regulaminie i treści udzielonej licencji, Użytkownik obowiązany jest uzyskać pisemną zgodę Administratora.
§ 16
Uprawnienia Administratora wobec naruszeń
- Administrator może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej i usunąć Konto lub pozbawić go prawa do składania Zamówień, ze skutkiem natychmiastowym, z ważnych powodów, w przypadku istotnego i rażącego naruszenia przez Użytkownika lub Klienta postanowień Regulaminu, tj. w szczególności w przypadku, gdy Użytkownik lub Klient korzysta z Platformy i Sklepu w sposób niezgodny z przepisami prawa lub postanowieniami Regulaminu, niezgodnie z dobrymi obyczajami lub niezgodnie z przeznaczeniem Konta, w sposób uciążliwy dla innych Użytkowników lub Klientów oraz dla Administratora, kopiuje Produkty lub udostępnia je podmiotom trzecim bez zgody Administratora, podaje mu dane niezgodne z rzeczywistym stanem prawnym, nieprawidłowe, niedokładne lub naruszające prawa osób trzecich, lub też narusza lub próbuje naruszyć zabezpieczenia techniczne Platformy oraz Sklepu w celu niedozwolonego uzyskania dostępów do jego zasobów. Wskutek usunięcia Konta przez Administratora Użytkownik lub Klient traci dostęp do wszystkich Produktów i zasobów dostępnych uprzednio na jego Koncie.
- W przypadku wykrycia przez Administratora, niedozwolonych niniejszym Regulaminem zachowań Użytkownika lub Klienta, w szczególności polegających na udostępnianiu osobom trzecim jakichkolwiek treści płatnych, Administrator ma prawo dochodzić od Użytkownika lub Klienta odszkodowania w kwocie obliczonej na podstawie następującego algorytmu: ilość nieuprawnionych odtworzeń treści płatnej x cena.
§17
Polubowne rozwiązywanie sporów, właściwość sądów
- Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Sprzedawcę będą rozstrzygane przez sądy powszechne, a prawem właściwym jest prawo polskie.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a w szczególności:
a. polubownego rozwiazywania sporów konsumenckich w ramach instytucji prowadzących postępowanie pozasądowe,
b. sieci stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.
c. skorzystania z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Informacje o pomocy dla konsumentów dostępne są na stronie UOKiK pod linkiem: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow .
§ 18
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Regulamin podlega prawu polskiemu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian zasad i warunków korzystania z Platformy w trybie zmiany Regulaminu lub wprowadzenia nowego regulaminu, w przypadkach opisanych poniżej:
a. zmiany przepisów dokonanych przez uprawnione organy państwa lub wydania orzeczeń mających lub mogących mieć wpływ na określone treścią umowy prawa i obowiązki stron lub takich, które wpływają albo mogą wpłynąć na sposób świadczenia usług,
b. zmiany warunków technicznych świadczenia usług, w tym związanych z postępem technicznym lub technologicznym,
c. zmiany warunków świadczenia usług przez inne podmioty,
d. zmiany warunków korzystania z oprogramowania lub korzystania z urządzeń użytych do świadczenia usług dokonanych przez producentów lub podmioty, którym przysługują prawa do oprogramowania lub prawa do urządzeń, wywołanych postępem technologicznym lub decyzją władz zmian w zakresie zasad komunikacji sieci Internet lub też zmiany zasad organizacyjnych sieci Internet,
e. w wyniku zdarzeń zaistniałych na skutek działania siły wyższej,
f. zmian organizacyjnych lub prawnych Administratora lub Sprzedawcy,
g. uruchomienia nowych usług lub funkcjonalności,
h. zmiany nie zmieniają istoty regulacji, nie wpływają na prawa i obowiązki osób trzecich, a są traktowane tylko w sposób uzupełniający.
- Sprzedawca informuje Użytkowników i Klientów o zmianach w Regulaminie w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności – Kodeksu cywilnego (ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych).
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 17.03.2024 r.
Polityka prywatności
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Państwa danych osobowych umieszczonych na platformie www.mevewo.com jest Mevewo sp. z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001082518, NIP 5273094296, REGON 527498489. Prawa i obowiązki Administratora wykonuje Prezes zarządu.
Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty e-mail na adres: [email protected].
CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzanie Państwa danych osobowych umieszczonych na platformie Mevewo jest niezbędne dla osiągnięcia jednego lub więcej następujących celów:
- wykonania na Państwa żądanie czynności zmierzających do zawarcia umowy, a następnie do wykonania umowy o świadczenie usług elektronicznych, w tym umowy udostępniania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej (art. 6 ust. 1 lit. „b” RODO),
- rozpatrywanie reklamacji i zgłoszeń, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. „c” RODO w związku z ustawą 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawą Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r., rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) z dnia 19 października 2022 r.,
- spełnienia obowiązków prawnych wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, m.in. ustawy podatkowe, o rachunkowości, itd. (art. 6 ust. 1 lit. „c” RODO),
- zapewnienia bezpieczeństwa informacji, w tym danych osobowych, a także zasobów majątkowych Administratora, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora jakim jest bezpieczeństwo informacyjne oraz bezpieczeństwo mienia (art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO),
- moderowanie treści z inicjatywy Administratora, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora jakim jest nadzór nad dobrowolny legalnością i zgodnością z regulaminem treści zamieszczanych przez użytkowników i klientów (art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO),
- wykazanie treści prowadzonej korespondencji na podstawie interesu prawnego Administratora jakim jest zabezpieczenie przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO),
- dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO),
- informowania o działalności Mevewo, w tym marketingu bezpośredniego, po wyrażeniu zgody na wykorzystanie adresu e-mail i/albo numeru telefonu w tym celu (art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO),
- archiwizacji (art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO).
PRZEKAZYWANIE I UJAWNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
Dane mogą być udostępniane organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskiwania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym z Mevewo na podstawie zawartych umów, np. operator płatności, obsługi IT, hosting poczty, obsłudze prawnej i księgowej, kurierom i operatorom pocztowym.
Dane nie podlegają transferowi do państw trzecich. W razie ewentualnej zmiany tego stanu, zostaną Państwo poinformowani o tym w odrębnym oświadczeniu.
PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE WZGLĘDEM DANYCH OSOBOWYCH
W odniesieniu do Państwa danych osobowych umieszczonych na platformie Mevewo mają Państwo prawo do:
- prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawienia) danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych opartego na prawnie uzasadnionym interesie ADO,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w szczególności w państwie swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W celu skorzystania z powyższych uprawnień, należy zgłosić swoje żądanie drogą pisemną lub e-mailową na adres Mevewo.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Państwa dane osobowe umieszczone na platformie Mevewo będą przechowywane tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający terminom przedawnienia roszczeń.
Jeśli Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Mevewo, dane będą pozostawały w dyspozycji Mevewo do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionego interesu. Dane przetwarzane do celów marketingu bezpośredniego będą przetwarzane nie dłużej jednak niż do czasu wniesienia sprzeciwu.
DOBROWOLNOŚĆ PRZEKAZANIA DANYCH
W zakresie, w jakim przetwarzanie danych następuje w celu zawarcia i wykonania umowy, wypełnienia prawnie ciążących na Mevewo obowiązków oraz zrealizowania prawnie uzasadnionego interesu Mevewo jest warunkiem zawarcia i wykonania umowy. Podanie danych ma charakter dobrowolny, lecz jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy.
Załącznik nr 1 – Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
________________
Miejscowość i data
MEVEWO sp. z o.o.
Ul. Złota 75A/7, 00-401 Warszawa
Dane klienta:
Imię i nazwisko: _____________________________________________________________________
Adres zamieszkania: __________________________________________________________________
Login: _____________________________________________________________________________
Adres e-mail: _______________________________________________________________________
Numer telefonu Klienta: _______________________________________________________________
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu ____________________________ na odległość.
Proszę o zwrot kosztów w taki sposób, w jaki dokonano płatności za towar.
________________
Podpis konsumenta
Załącznik: dowód zakupu